Share This Post

Eigen keuze en verantwoordelijkheid / regie / schoonmaak

Eigen regie en schoonmaak

Zorggroep Almere – verzorgingshuis   Aan alle bewoners van de zorgappartementen is een keuzelijst van huishoudelijke werkzaamheden uitgereikt. De huishoudelijk medewerker doet een aantal standaardtaken, maar in de resterende tijd bepaalt de bewoner samen met de huishoudelijk medewerker welke taken opgepakt worden. Hierin zit de planning wanneer bepaalde werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden alsmede een aftekensysteem voor de medewerkers. De lijsten blijven op de woningen. Deze taken worden nadat ze uitgevoerd zijn afgetekend. De bewoner ervaart veel meer inspraak bij het huishouden, krijgt gedaan wat hij/zij graag wil en – gezien vanuit financieel oogpunt – al snel werd duidelijk dat een langdurig afwezige collega van 28 uur niet meer vervangen hoefde te worden.   Alle bewoners en medewerkers zijn geïnformeerd en zijn hierdoor enthousiast geworden. Het nieuwe werkproces is geëvalueerd en zeer hoog gewaardeerd in de CQ-index: de bewoners scoorden na deze ontwikkeling een 9 voor de schoonmaak!   Klik hier voor het volledige artikel.

Share This Post